پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی
عضویت در پارک
گسترش شبکه‌سازی برای حل موانع

در نشست معاونت پشتیبانی فناوری پارک علم و فناوری خراسان و معاونت صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان رقم خورد:

گسترش شبکه‌سازی برای حل موانع

- 1402/03/21

با هدف هم افزایی و تسریع فعالیت‌های حمایتی از واحدهای صنعتی نشست هم‌اندیشی معاونت پشتیبانی پارک علم و فناوری خراسان و معاونت صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان، در این نشست حسینعلی اخلاقی امیری معاون پشتیبانی پارک علم و فناوری خراسان با اشاره به رسالت پارک علم و فناوری خراسان و نقش حمایتی این مجموعه نسبت به شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان گفت: یکی از اهدف معاونت پشتیبانی، ایجاد اکوسیستم توسعه فناوری و ارائه خدمات زیرساختی در شکوفایی نوآوری و ثبات آن است. 

وی افزود: پارک علم و فناوری خراسان برای دستیابی به این اهداف نیازمند گسترش شبکه‌های همکاری، تمهید حمایت‌های زیرساختی، ارائه سامانه تعامل و خدمات رسانی به شرکت‌ها و توسعه همکاری با بخش‌های مکمل نظیر سازمان‌ها و نهادهای دولتی، اتاق‌ بازرگانی و تشکل‌های صنعتی مرتبط، مراکز و موسسات پژوهشی و فناوری و همچنین افزایش تعاملات بین‌المللی است.

در ادامه ساناز حسینیان نژاد مدیر اداره توسعه بازار و پروژه‌های پارک علم و فناوری خراسان، با اشاره به فعالیت‌های واحد توسعه بازار افزود: در حوزه توسعه بازار و پروژه‌ها با تبیین و تسهیل راهکارهای پروژه‌یابی و بازاریابی محصولات و خدمات فناورانه ورود کرده و تا مرحله عقد قرارداد، شبکه ارتباطی میان شرکت‌های فناور و دانش‌بیان و سرمایه‌گذاران ورود و حمایت کامل را از شرکت‌های فناور عضو پارک در صنایع و سازمان‌‌های مختلف خواهد داشت. 

سیدایمان شریعتی مدیر مرکز توسعه کسب و کار پارک خراسان در این نشست ضمن تاکید بر تاثیر ایده‌ها و محصولات دانش بنیان، در ایجاد فضای کسب و کار و توسعه اقتصادی و علمی هر کشور افزود: امروزه در تمام کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه حمایت و پشتیبانی از شرکت‌های دانش‌بنیان و طرح‌ها و محصولات جدید در حوزه فناوری نوین بخش مهمی از فعالیت توسعه دانش و تجارت هر کشور و یا شرکت‌های بزرگ می‌باشد.  وی افزود: تلاش ما در پارک علم و فناوری خراسان این است تا با ارائه مشاوره‌ها و خدمات مورد نیاز اعضا در راستای تبدیل ایده‌های نو به محصولات و تجاری سازی آنها بتوانیم نقش بسزایی در مسیر پیشرفت کشور داشته باشیم.

همچنین در ادامه این نشست پیرامون مطالعه بازار بین‌الملل و صادرات، آموزش، برگزاری نمایشگاه داخلی و خارجی، پذیرش و اعزام هیات خارجی، مسائل مربوط به حوزه دانش‌بنیان، عارضه یابی، کلینیک صنعت، تسهیل گری، جذب کارگزار و برگزاری رویداد‌های استارتاپی صحبت شد.

دانلود پیوست خبر حامد شجاع سنگچولی حامد شجاع سنگچولی محمدعلی دشتی محمدعلی دشتی نیکا خواجه پور نیکا خواجه پور سید ایمان شریعتی سید ایمان شریعتی ساناز حسینیان نژاد ساناز حسینیان نژاد حسینعلی اخلاقی امیری حسینعلی اخلاقی امیری